Content marketing
Content marketing har vist sig at være en rungende succes og er en af de bedste måder til, at tiltrække potentielle kunder, skabe engagement og øget salg.
Med en strategisk tilgang, hjælper vi dig med, at skabe og distribuere relevant indhold, så din virksomhed vil opnå alle fordelene ved content marketing.
Bliv ringet op
Hvad er content marketing?
Content marketing er en marketingteknik, hvor relevant indhold skabes og distribueres, med det formål, at tiltrække potentielle kunder og skabe en værdifuld handling. Ifølge HubSpot, så investerer virksomheder i gennemsnit 46% af deres budget til skabelsen af content. Men hvad kan din virksomhed egentlig forvente, ved at investere i content marketing?
I følge Content Marketing Institute, så skaber content marketing 3 gange så mange leads end traditionel reklame og koster 62% mindre. I et studie foretaget af Curata, udtalte 74% af de adspurgte virksomheder, at deres content marketing både øgede antallet og kvaliteten af leads. Indholdsmarkedsføring er derfor også førende indenfor leadgenerering.
Brands investerer mere end nogensinde før på at skabe content, der skærer igennem støjen og leverer reel værdi til deres målgruppe. Og som følge af det høje investeringsafkast, så forventer halvdelen af alle B2B markerters, at øge deres budget til content marketing i 2020. Denne tendens er desuden forlignelig med tendenserne fra forrige år.
Summa summarum: God og vedholdende content virker og har en positiv effekt på alt fra din marketing til salg og skabelsen af brandbevidsthed. Uanset hvilken branche du er i, så kan du opnå mærkbare resultater med den rette tilgang. Sammen definerer vi jeres mål og hjælper med, at koordinerer samt eksekverer en succesfuld content marketing strategi.
Content marketing er en marketingteknik, hvor relevant indhold skabes og distribueres, med det formål, at tiltrække potentielle kunder og skabe en værdifuld handling. Ifølge HubSpot, så investerer virksomheder i gennemsnit 46% af deres budget til skabelsen af content. Men hvad kan din virksomhed egentlig forvente, ved at investere i content marketing?
I følge Content Marketing Institute, så skaber content marketing 3 gange så mange leads end traditionel reklame og koster 62% mindre. I et studie foretaget af Curata, udtalte 74% af de adspurgte virksomheder, at deres content marketing både øgede antallet og kvaliteten af leads. Indholdsmarkedsføring er derfor også førende indenfor leadgenerering.
Brands investerer mere end nogensinde før på at skabe content, der skærer igennem støjen og leverer reel værdi til deres målgruppe. Og som følge af det høje investeringsafkast, så forventer halvdelen af alle B2B markerters, at øge deres budget til content marketing i 2020. Denne tendens er desuden forlignelig med tendenserne fra forrige år.
Summa summarum: God og vedholdende content virker og har en positiv effekt på alt fra din marketing til salg og skabelsen af brandbevidsthed. Uanset hvilken branche du er i, så kan du opnå mærkbare resultater med den rette tilgang. Sammen definerer vi jeres mål og hjælper med, at koordinerer samt eksekverer en succesfuld content marketing strategi.
Indsigt
Få et glimt ind i de mange fordele ved content marketing.
Content marketing er fremtiden
Forbrugere er blevet mættet af påtrængende reklamer og billige salgskneb. I dag tiltrækkes de istedet af autenticitet, tillid og ikke mindst gennemsigtighed. Her vil content marketing gøre en forskel for din virksomhed.
Modsat traditionel reklame, så kan du med det rette indhold og den rette strategi, opbygge og pleje din målgruppe igennem hele deres købsrejse. Du kan give dem den fornødne viden til at tage vigtige beslutninger.
Content marketing er i sin helhed kunsten at kommunikere uden at sælge. En disciplin som vi i dag hjælper virksomheder med at efterleve.
Fordele ved content marketing
Hvis ikke du allerede er overbevist om, at content marketing er uundværlig del af din marketingstrategi, så lad os dykke ned i bare 5 primære fordele. Uanset om du henvender dig til B2B eller B2C, så er den reelle værdi stor.
1. Leadgenerering
Content marketing leverer som sagt 3 gange så mange leads end outbound marketing eller traditionel reklame. Dette ovenikøbet til et budget der er 62% mindre. Så fremfor at bruge annoncer der er påtrængende og afbrydende, så kan du med indhold både tiltrække kunder og skabe handling.
2. Øget trafik til dit website
Med content marketing bygger du mange små stier, som fører brugere tilbage til dit website. Og jo mere indhold du skaber omkring emner, som har relevans for din målgruppe, jo mere trafik kan du opbygge fra søgemaskiner. Indholdet kan være i form af blogindlæg, video, illustrationer og meget mere.
3. Bedre placeringer i søgemaskiner
Når du skaber nyt indhold, så opnår du flere indekserede sider i søgemaskiner. Skaber du samtidig fremragende indhold, der engagerer og oplyser dine brugere, så vil søgemaskinerne belønne det med højere placeringer. Skriver din konkurrent om et relevant emne? Gør det samme, bare bedre.
4. Brandbevidsthed og anerkendelse
Fremragende indhold der besvarer din målgruppes spørgsmål, fortjener at blive promoveret på relevante, sociale medier. Gør det konsekvent og din virksomhed kan blive anerkendt, som en værdifuld kilde og autoritet indenfor din branche. Dette samtidig med at du skaber brandbevidsthed.
5. Trækkraft på sociale medier
En ting er at opnå flere følgere. En anden ting er indhold som trender. Hvis din virksomhed har opbygget mange følgere, men de ikke rigtig engagerer sig med den, så er det tid til at bruge content marketing til din fordel. Kvalitetsindhold kan skabe en positiv reaktion på tværs af sociale medier.
Processen for content marketing
Når vi skal hjælpe dig med content marketing, så inddeler vi processen i 5 forskellige faser, som koordinerer arbejdet fra planlægning og strategi til udvikling, publicering, distribution og effektmåling. Herunder en meget overordnet beskrivelse af hver fase i vores proces.
Content planlægning og strategi
Dette involverer alt i udviklingen af en overordnet plan og strategi for dit indhold. Her opbygger vi bl.a. en forståelse af din målgruppe, etablerer dine mål, udvikler din indholdsstrategi, evaluerer dit eksisterende indhold og tænker i indholdsideer.
Content produktion
Dette involverer alt i produktionen af dit indhold til arbejdsgange og ansvarsfordeling. Her klarlægger vi bl.a. rollerne, når det kommer til planlægning, publicering og promovering af indhold. Derudover identificerer vi potentielle emner med søgeordsanalyser, bygger skabeloner, illustrationer og andre visuelle aktiver, som kan genbruges i dit indhold.
Content publicering
Dette inkluderer etablering af udgivelsesplaner og frekvensen for publicering. Her beslutter vi hvor ofte indhold skal udgives og tilrettelægger publiceringer ved hjælp af en content marketing kalender, som er tilgængelig for hele teamet.
Content promovering
Dette inkluderer alt, der har med promovering af et stykke indhold via eksterne og interne medier. Her udvælger vi f.eks., hvilke relevante sociale medier indholdet skal promoveres på. Herudover også hvordan brugen af email markedsføring, SEO, PR og Outreach kan bidrage til en bedre promovering af dit indhold.
Content effektmåling
Dette inkluderer alt, hvad der er involveret i at analyse effekten og udtrække indsigt for at forbedre indholdsstrategien i fremtiden. Her sørger vi for at din Google Analytics-konto er konfigureret korrekt, bygger den fælles rapporteringsskabelon og etablerer en rapporteringsplan.
Typer af content marketing
Content marketing inkluderer mange forskellige typer af indhold. Fordi virksomheder er vidt forskellige, så er det helt naturligt, at nogle typer virker bedre end andre. Her er nogle af de mest populære.
Content på sociale medier: I dag findes der mange populære platforme, så som Facebook, Instagram, Pinterest og LinkedIn, der gør det muligt at oprette og dele content. Dette kan f.eks. være i form af billeder, live streaming, optagede videoer samt historier.
Infografikker: Med infografikker kan vi vise indhold, data og tekniske informationer i et letforståeligt, grafisk format. Her kombineres tekst, statistik og billeder, hvilket kan være rigtig effektivt, hvis du forsøger at oplære dit publikum eller vil kommunikere et komplekst emne.
Blogindlæg: Blogs kan både bruges til at konvertere læsere til kunder, skabe brandbevidsthed og/eller opbygge relationer med din målgruppe. Fra blogindlæg kan vi f.eks. promovere andet content, dele links til dine sociale profiler, linke til samarbejdspartnere eller fremme dine produkter.
Podcasts: Podcasts er blevet et populært medie herhjemme, på grund af deres bekvemmelighed, hvor du kan nyde dem når du slapper af eller er på farten. Podcasts er ligeledes gode til at skabe brandbevidsthed, opbygge relationer med din målgruppe og promovere partnere eller produkter.
Video: Ifølge Cisco vil video udgøre 80% af al trafik i 2021 og flere end 50% ønsker at se mere videoindhold i fremtiden. Video marketing kan booste antallet af konverteringer og ligeledes opbygge relationer med dit publikum. Video er desuden oplagt at dele, på bl.a. YouTube og andre sociale medier samt i relateret indhold for at booste læsernes engagement.
Betalt content: Dette kan være i form af sponsoreret indhold på andre websites hvor du ønsker at blive set. Det kan også være indhold som boostes på sociale medier så som Facebook eller LinkedIn. Betalt content gør det kort sagt muligt, at nå et bredere publikum, på medier der i har potentiale til at sende meget trafik til dit website.
Hjælp til content marketing
Vores konsulenter står klar til at hjælpe dig.
Content marketing består af mange dele som skal spille sammen, friktionsfri. Fra strategi til produktion, promovering og effektmåling. Kvalitetsindhold tager ikke kun tid at producere, det kræver også en vis know-how og de rette værktøjer til, at identificere nye content ideer, som både skaber værdi for din målgruppe og for din virksomhed.
Samtidig påvirker nye trends, teknologier og selv søgealgoritmer, arbejdet med indholdsmarkedsføring. Hvis ikke du afsætter nok tid til at holde dig opdateret på udviklingen, så vil du kæmpe for at forblive konkurrencedygtig og relevant for dit publikum. Dette er bl.a. årsagen til, at 84% af virksomheder i dag outsourcer deres content produktion.
Fra pressemeddelelser til fyldestgørende guides, anvender vi alt fra dygtige tekstforfattere til journalister til at skabe kvalitetsindhold, der bevæger dit publikum. Og med data insights og intelligent automatisering til at levere og promovere indhold, flytter vi din virksomhed foran det publikum, som søger efter dig; eller efter den nøjagtige ting, som de leder efter.
Vi benytter markedets bedste værktøjer til at identificere huller i dit indhold, foruden ord og fraser, som dit indhold er synligt på. Og det som du ikke er synlig på, men burde være, udnytter vi til at skrive målrettet indhold, baseret på real-time analyser og efterspørgslen i dit marked. Kontakt os i dag for at høre mere om en effektiv content marketing strategi.
Content marketing består af mange dele som skal spille sammen, friktionsfri. Fra strategi til produktion, promovering og effektmåling. Kvalitetsindhold tager ikke kun tid at producere, det kræver også en vis know-how og de rette værktøjer til, at identificere nye content ideer, som både skaber værdi for din målgruppe og for din virksomhed.
Samtidig påvirker nye trends, teknologier og selv søgealgoritmer, arbejdet med indholdsmarkedsføring. Hvis ikke du afsætter nok tid til at holde dig opdateret på udviklingen, så vil du kæmpe for at forblive konkurrencedygtig og relevant for dit publikum. Dette er bl.a. årsagen til, at 84% af virksomheder i dag outsourcer deres content produktion.
Fra pressemeddelelser til fyldestgørende guides, anvender vi alt fra dygtige tekstforfattere til journalister til at skabe kvalitetsindhold, der bevæger dit publikum. Og med data insights og intelligent automatisering til at levere og promovere indhold, flytter vi din virksomhed foran det publikum, som søger efter dig; eller efter den nøjagtige ting, som de leder efter.
Vi benytter markedets bedste værktøjer til at identificere huller i dit indhold, foruden ord og fraser, som dit indhold er synligt på. Og det som du ikke er synlig på, men burde være, udnytter vi til at skrive målrettet indhold, baseret på real-time analyser og efterspørgslen i dit marked. Kontakt os i dag for at høre mere om en effektiv content marketing strategi.
FAQ
Få svar på de mest populære spørgsmål om content marketing lige nu.
Hvem kan producere mit content?
Vi er meget fleksible, når det kommer til produktion af dit content. Du kan vælge at stå for produktionen i tæt dialog med vores content team, vælge at stå for en del, eller helt overlade dit content til os. Vi har både skribenter med journalistisk ekspertise og dygtige designere.
Hvordan adskiller content marketing sig fra SEO?
Content marketing er en bred strategi, der målretter brugere på tværs af mange forskellige kanaler (søgemaskiner, sociale medier, email osv.) og engagerer brugerne som de rejser imellem dem. SEO handler om at gøre dit indhold tilgængelig for søgemaskiner, få det til at rangere højt og skabe resultater.
Hvorfor have en content marketing strategi?
Uden en content marketing strategi skyder du i blinde. Du har ingen måde til at måle effekten, eller identificere nye muligheder, som kan forbedre dine resultater. En strategi sikrer dig en strømlinet indsats, der guider dig igennem processen og som fortæller dig hvad der virker og ikke virker.
Hvorfor er content marketing vigtig?
I dag bliver forbrugere overvældet af købsmuligheder og bombarderet med annoncer. Content marketing giver dig muligheden for, at opbygge og vedligeholde en relation til din målgruppe på et personligt niveau, og samtidig guide målgruppen til værdifulde handlinger.
Hvordan måles effekten af content marketing?
Ligesom med andre former for marketing, så skal du være i stand til, at måle effekten af dine tiltag, for at du kan bevise om de er en succes eller fiasko. Du skal derfor kende dine mål, dine KPI’er og have adgang til de rette værktøjer, som kan fortælle om dine tiltag opfylder dine mål over tid.
Hvad koster content marketing?
Dette er svært at svare på, da det helt afhænger af typen af indhold, hvad du ønsker at opnå og hvor hurtigt. Content marketing skulle dog blive din mest omkostningseffektive strategi, når den får tid til at modnes. I teorien kan content marketing laves på næsten ethvert budget.