Møblér

Ambitiøs strategi mere end fordobler Møblérs digitale omsætning i 2020.

Møblér er landsdækkende kæde med 37 butikker. Møblér er kendt for, at levere et højt serviceniveau med kyndig, faglig rådgivning, hvor der bliver taget hånd om dig og dit møbelkøb.

Møblér

Ambitiøs strategi mere end fordobler Møblérs digitale omsætning i 2020.

Møblér

Fra lokal til landsdækkende. I dag er AlgeTeknik en førende og anerkendt virksomhed, med stor ekspertise indenfor algerens og med høj kundetilfredshed.

Omsætning

Den organiske omsætning fra e-handel er øget med 134% i 2020 i forhold til 2019.

Transaktioner

Antal organiske transaktioner fra e-handel er øget med 145% i 2020 i forhold til 2019.

Engagement

Det gennemsnitlige antal sider pr. session øget med 48% i 2020 i forhold til 2019.

Trafik

Antallet af organiske besøg er øget med 27% i 2020 i forhold til 2019. I 2023: 93.000 organiske besøg / md.

Konverteringsrate

Konverteringsraten for e-handel på organisk er øget med 97% i 2020 i forhold til 2019.

Services

Digital marketing
Digital engagement
Digital insights

Digital vækst

Igennem en ambitiøs strategi, der både inkluderer SEO, content marketing og optimering af brugeradfærd, har Møblér fået opfyldt alle forventningerne, når det kommer til mere synlighed, trafik og omsætning fra søgemaskiner i 2020. Dette på trods af coronakrisen og et turbulent år, hvor behovet for strategiske tilpasninger har været særlig nødvendig.

Løsningen formåede at levere på alle Møblérs målsætninger. Vækstsuccesen har betydet, et langt tættere samarbejde omkring hele Møblérs digitale forretning. Samtidig har den holistiske tilgang skabt betydningsfulde resultater på flere niveauer i forretningen, herunder en bedre brugeroplevelse og øget omsætning på tværs af flere digitale kanaler.

Møblér sofa

+134%

Mere omsætning i 2020.

+145%

Flere transaktioner i 2020.

93K

Øget organisk trafik i 2023.

Indsigt

Få et glimt ind i hvordan vi løste kundens udfordring.

Når flere og flere forbrugere går online

Med 37 butikker fordelt over hele landet, har forbrugerne i dag alle muligheder for, at finde og besøge deres lokale Møblér. Men i takt med at flere og flere forbrugere går online, så er digital synlighed ikke bare blevet vigtig. Det er blevet er krav for overlevelse i et konkurrencepræget marked.

Af samme grund ønskede Møblér, at optimere forbrugernes digitale kunderejse, fra at blive fundet i de organiske søgeresultater, til at de gennemfører et køb på webshoppen. Digital synlighed og en bedre brugeroplevelse, skulle derfor bane vejen til flere transaktioner og mere omsætning på webshoppen.

Samtidig var der ønske om, at webshoppen i højere grad skulle fremhæve og styrke de lokale butikker, ved at informere og opfordre til flere fysiske besøg.

Ambitiøs strategi for SEO, indhold og adfærd

For at skabe en vækstsucces, skulle der udarbejdes en digital strategi, som kunne understøtte Møblérs mange målsætninger.

Strategien skulle tage udgangspunkt i SEO, der løbende ville gøre Møblér synlig på flere favorable søgeord, og åbne sluserne for mere kvalificeret trafik. Dette med afsæt i en søgeords- og konkurrentanalyse, som skulle afdække målgruppens søgeadfærd samt det digitale konkurrencelandskab.

Flere kvalificerede leads skulle også skabes igennem et tæt samarbejde på content marketing. Igennem en strategisk udvælgelse af emner, som var relevant for målgruppen, skulle der bygges nye stier ind til webshoppen, på nye søgeord og igennem alternative kanaler, så som social og email.

Samtidig skulle der arbejdes på, at forbedre brugeroplevelsen og konverteringsraten for e-handel. Her var tekniske fejl og manglende optimering af navigationen, en af de primære årsager til, at mange brugere faldt fra på kritiske stadier, imens de lokale butikker nemt blev overset. Endelig skulle en bedre opsætning af produktvarianter, sørge for, at brugere hurtigere kunne navigere til en variant, i et meget stort produktsortiment.

Fælles forståelse skaber retning

Igennem fælles forståelse og samarbejde skabes retning og resultater. Dette blev hurtigt en realitet, efter vores eksekvering blev sat igang.

Forståelsen blev realiseret igennem gentagne møder, så Møblér altid var orienteret omkring processen og fremdriften i forhold til deres målsætninger. Dette blev suppleret med en klar rollefordeling, hvor opgaver blev defineret og effektiviseret igennem nødvendig oplæring.

På baggrund af ovenstående, blev der hurtig skabt et tillidsbånd, som efter kort tid blev styrket igennem målbare resultater. Først og fremmest i form af bedre synlighed og stødt fremgang på både trafik og salg. Senere i form af øget engagement på siderne og en markant højere konverteringsrate.

Samarbejdet involverede både tekniske, indholdsmæssige og adfærdsmæssige anbefalinger samt løbende optimering, der blev implementeret på og udenfor webshoppen. Alle tiltag blev underbygget af data, omdannet fra tekniske analyser og igennem løbende overvågning.

Øget trafik og en friktionsfri kunderejse

Med løsningen bliver Møblér ikke bare fundet i søgemaskinerne på flere og flere søgeord. Mængden af trafik er også øget, og øges kontinuerligt igennem det tætte samarbejde på content marketing samt løbende optimering.

Derudover er kvaliteten af den indgående trafik forbedret, imens vigtige landingssider giver et bedre førstehåndsindtryk, opfordrer til handling og bidrager til en friktionsfri kunderejse.

Samtidig er de lokale butikker blevet fremhævet i hovedmenuen, imens hver butik har fået en dedikeret landingsside, med tydelige kontaktoplysninger, informationer og åbningstider, som leder til flere fysiske besøg.

nye digitale rekorder

Den holistiske tilgang til Møblérs forretning, har betydet, at der er sat nye digitale rekorder år efter år. Dette både hvad angår trafik, engagement på siderne, flere transaktioner og mere omsætning.

Dette endda på trods af stigende konkurrence i markedet, et turbulent år med corona-nedlukning og omskiftelige forbrugsvaner. Hurtig omstilling, strategiske tilpasninger og godt samarbejde har betydet, er der blev taget hånd om enhver situation og at Møblér-kæden igen kom ud af året med et flot resultat.

+134%

Mere omsætning i 2020.

+145%

Flere transaktioner i 2020.

93K

Øget organisk trafik i 2023.

Andre cases

Unidrain

113% flere leads og bedste regnskab til dags. Se case »

AlgeTeknik

Øget vækst i 5 år og årets Gazelle i 2020. Se case »